Pierwszy klient, tak tak to ten dzięki któremu rodzi się w nas nadzieja, że skoro on w nas uwierzył, to za chwilę zrobi to samo cała reszta.
Zdobywanie klientów, ich pozyskiwanie powinno mieć swój plan już na samym początku, kiedy to rozpoczynamy swoją przygodę z biznesem.
Przed taką decyzją każdy powinien sobie zadać następujące pytania:
- jaki profil klienta jest dla mnie idealny?
- jakie usługi mogę zaoferować klientowi?
- jakie wynagrodzenie miesięczne mnie interesuje? (dzięki tej informacji dokładnie określimy cel do którego będziemy dążyć)
- jaki kapitał na start posiadam?
- czym się na rynku wyróżniam?
- Jaki komunikat chcę wysłać do moich klientów?
- Jak chcę być postrzegana/postrzegany?
Zapewniam, że szczere zadanie sobie tych pytań, wyeksponuje kierunek naszego działania, dzięki któremu będziemy posiadać wiedzę, motywację i cel do działania i podejmowania kolejnych kroków.
Ja otwierając własne biuro przetestowałam wszystkie możliwe rozwiązania: od ulotek, wysyłania listów, po mocny marketing w internecie. Zatem nikogo nie zdziwi moja opinia, że dzisiaj najsilniejszym źródłem pozyskiwania klienta jest właśnie internet.
Odpowiednia komunikacja na dedykowanych kanałach: facebook, Instagram, Google a może linkedin są głównymi źródłami pozyskania klienta.
Dlatego też wizerunek i treści jakie zamieszczamy w internecie są kluczowe do tego, aby potencjalny odbiorca zainteresował się właśnie naszą ofertą.
Przyjrzymy się temu zagadnieniu w kolejnych tematach.
Żaneta Hejne